Vaarplezier
Zo 20, Mei, 2012: 13:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Indien u graag wil registreren stuur ons even een mailtje :
forum(at)vaarplezier.be

Startpagina Help Inloggen Registreren   **
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 208
Laatste: Hein Huender
Statistieken
Totaal aantal berichten: 3729
Totaal aantal topics: 525
Vandaag Online: 6
Ooit Online: 32
(Za 11, December, 2010: 17:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 6
Totaal: 6
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Zo 20, Mei, 2012: 13:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Jachthavens en aanlegplaatsen  (gelezen 1183 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Henk
beroep: Bourgondier
Moderator-Beheer
Zeer actief lid

Geslacht: Man

« Gepost op: Vr 24, Oktober, 2008: 08:43 »

Op mijn site staan (hoop ik) alle jachthavens in België en ook aanlegplaatsen.
Indien er meerdere jachthavens en/of aanlegplaatsen zijn, laat het me even weten.

Geniet,maar vaar voorzichtig.......
http://www.bluebayou.nl
Henk
beroep: Bourgondier
Moderator-Beheer
Zeer actief lid

« Antwoord #1 Gepost op: Ma 24, November, 2008: 21:57 »

Jachthavens in België is aangepast, kompleet met de Haltes Vlufial en Relais Nautiques in Wallonië.

Geniet,maar vaar voorzichtig.......
http://www.bluebayou.nl
Georges
Administrator
Zeer actief lid

Wordt wat je wil,maar vergeet niet mens te blijven

« Antwoord #2 Gepost op: Ma 24, November, 2008: 22:17 »

Goe bezig Henk !

We kunnen de wind niet veranderen...maar wel onze koers verleggen.

Georges Locatie: Antwerpen, Boot:Dartsailer-30, Vaargebied:Delta-B-E-F kust
Stephan
Actieve Leden
*

Hoe ver je reist, heeft niets met afstand te maken

« Antwoord #3 Gepost op: Ma 23, Januari, 2012: 18:52 »

Hallo Henk,

ik ben al jaren een fan van je site. Heb er al duizend en één dingen op gevonden die ik kon gebruiken. Ik zie net op het forum dat je site weer werd aangepast.
Omdat ik zelf een website opgestart ben over alles wat er op de Dender reilt en zeilt (alhoewel -zeilen zal wat moeilijk zijn Grijns ) zou ik toch graag een tweetal opmerkingen willen maken om je webstek te verbeteren. (Enkel wat betreft de Dender natuurlijk)

1. Je refereert naar de website van de Jachthaven Den Bleek met een oude link.
De site van Den Bleek heet nu www.vvwdenbleek.be en niet meer www.denbleek.be
Anders kom je als bezoeker nergens uit en dat irriteert !

2. Je zet ook nog steeds VVW Ninove in de lijst. Jammer genoeg is VVW al jaren weg uit Ninove.
De steigers zijn er nog steeds, en zelf helemaal vernieuwd vorig jaar, maar wie nu de uitbating doet weet ik (nog) niet ... Toch nog zeker de moeite om er halt te houden en Ninove te bezoeken.

Op de website die ik opgestart heb probeer ik zo veel mogelijk info over de Dender te verzamelen zodat passanten alles in één keer bij de hand hebben.
Ik zou het fantastisch vinden mocht je verwijzen naar mijn webstek in je routebeschrijving.
De site is nog steeds in opbouw en er komen wekelijks nog items bij.

Neem gerust een kijkje : www.jannemie.be

Als er nog dingen veranderen op de Dender hou ik je natuurlijk op de hoogte !

Tot wederhoren

Stef

De locatie van de Jannemie : Hofstade (Aalst)
Vaargebied : Belgische binnenwateren (en na mijn pensioen nog véééél verder)
quichot
Zeer actief lid

« Antwoord #4 Gepost op: Za 28, Januari, 2012: 14:15 »

Ha Stef,
Wat een leuke en informatieve site! In Ninove heb ik ooit tegen dat steigertje gelegen en in de stad heerlijk gegeten ergens bij een restaurant met een binnentuin, vanaf de brug na -dacht ik- zo'n 100 meter aan de linkerkant.
Ik wil komend seizoen weer eens via Dender en Ath/Blaton naar Strépy, maar ik las op de site van de MET dat dit door verzanding niet of nauwelijks meer mogelijk is. Weet jij daar meer van? Mijn scheepje steekt op de hak 1 mtr 10, op het vlak 95 cm.
Met vaargroeten,
Guido

Wie drijft, die blijft.
Stephan
Actieve Leden
*

« Antwoord #5 Gepost op: Zo 29, Januari, 2012: 10:17 »

Guido,

met 1 meter 10 op de hak, en ik vermoed dat je hiermee de kiel bedoelt, is er bij normale waterstand geen enkel probleem voor jouw boot om tot Blaton te geraken.

Enkel bij zeer warm weer zou je hinder kunnen ondervinden van plantengroei net voorbij Ath, maar ook dat is uitzonderlijk. En als er dan ook wat planten rond je schroef zitten, het water is er dan zo zuiver en helder dat je tot op de bodem kan kijken. (net door die planten) Even erin (het is nog altijd zeer warm, weet je nog ?) en je kan zo weer verder ! (ik spreek uit ondervinding) en het is net of je in een aquarium gaat !

Ik heb de indruk dat er meer pleziervaarders daarvoor schrik hebben. De bedoeling van de website is in eerste plaats zo veel mogelijk te vermelden tot in Geraardsbergen, maar ik zal mijn strategie moeten aanpassen denk ik .

Ik zal eerst werk maken van de route tot in Blaton.
Daar zal meer vraag naar zijn denk ik ...

Laat me weten wanneer je deze richting uitkomt en ik hou je op de hoogte van de toestand hier.
(als ik zelf dan niet aan het varen ben, tenminste)

Groetjes
Stef

quichot
Zeer actief lid

« Antwoord #6 Gepost op: Zo 29, Januari, 2012: 11:00 »

Stef,
Dank voor je informatie!
Met hak bedoel ik de steun onder het roerblad. Een smal stuk staal dat je makkelijk door de modder sleurt. De eigenlijke bodem steekt niet veel dieper dan 90 cm, en dan nog alleen achter. Tot Geraarsbergen is wel het mooiste stuk, dus begrijp ik dat je daar in je website de meeste aandacht aan besteedt. Maar voor wie, zoals ik, een rondreisje wil maken, is info over Ath-Blaton wel nuttig.
Daarom ga ik ook niet meer zo gauw nog eens naar Leuven, hoe aardig die stad ook is (ben er één keer geweest), omdat je dan hetzelfde traject weer terug moet varen.
Ik zal als ik er ben zeker naar je scheepje uitzien!
Guido

Wie drijft, die blijft.
Stephan
Actieve Leden
*

« Antwoord #7 Gepost op: Ma 30, Januari, 2012: 13:28 »

Guido,

Dat het traject tot Geraardsbergen het mooiste stuk is zou ik durven tegenspreken !
Tot Geraardsbergen is inderdaad een mooi stuk, maar varen tot Blaton is zeker de moeite waard.
Als ik zou moeten beoordelen geef ik evenveel punten voor het stuk tussen Aalst en Geraardsbergen als voor het traject tussen Geraardsbergen en Blaton.  Lachen
En dan zeker in de bossen van het kasteel van Beloeil.

Ik zal zo spoedig mogelijk een reeks foto's plaatsen van de beide trajecten, zodat forumlezers zelf eens kunnen zien ... en oordelen ...

Groetjes
Stef

Georges
Administrator
Zeer actief lid

« Antwoord #8 Gepost op: Ma 30, Januari, 2012: 21:37 »

Daar zie ik ook wel naar uit ,reportages van streken die voor sommigen wat moeilijker te bereiken zijn is altijd plezant leesvoer.

quichot
Zeer actief lid

« Antwoord #9 Gepost op: Di 31, Januari, 2012: 08:44 »

Goed idee, Georges, ik zal er eens aan denken.
Stef, de meanderende Dender is voor een schipper wel bijzonder. Je hebt er wat te doen en na iedere bocht ontvouwt zich weer een ander landschap.
Ik heb Ath-Blaton een keer of 4 gevaren. Heeft zonder meer zijn eigen charme. 10 sluisjes omhoog, 10 sluisjes omlaag (of zijn het er minder, dat weet ik niet meer precies). Bij Beloeil kun je goed vastmaken, maar alle winkels zijn daar verdwenen. Het stadje zelf is helaas een uitgestorven boel geworden.
Guido.
ps. ergens boven Ath

Wie drijft, die blijft.
Stephan
Actieve Leden
*

« Antwoord #10 Gepost op: Di 31, Januari, 2012: 09:19 »

Guido, je hebt zo te zien een prachtig schip !

En inderdaad, de Waalse dorpjes worden stilletjes aan spookdorpen.
De jongeren trekken er weg en alleen de oude generatie blijft achter ... Jammer!
Nog even ter info : het zijn éénentwintig sluisjes  Lachen - je zat er niet ver naast !

Ik ga er zo vlug mogelijk werk van maken
Stef

Georges
Administrator
Zeer actief lid

« Antwoord #11 Gepost op: Di 31, Januari, 2012: 09:42 »

Het lijkt dan op in Frankrijk varen ,voor zover mijn ervaring deze vergelijking mag dekken 2 jaar naar canal du nivernais,en nu in mei ga ik naar het canal lateral a la loire ,vele mooie dorpjes maar een beetje voorzien dat ge voorraad  meeneemt bij gebrek aan winkeltjes.
Meestal kan men in Frankrijk wel een brood bestellen bij de sluiswachters die het dan bij de volgende sluis even meebrengen,op die stukken die ik ken zijn ze in ieder geval zo vriendelijk (moet wel van 2 kanten komen ) en bedienen ze dikwijls meerdere sluisjes na mekaar.
Deze tochtjes doe ik als schipper voor mensen die een boot huren en mij meevragen zonder betaling overigens,dus niet met eigen boot.

Patrick
Zeer actief lid

« Antwoord #12 Gepost op: Wo 01, Februari, 2012: 13:02 »

Het heft inderdaad veel weg van varen in Frankrijk. Twee zomers geleden ook deze trip gedaan om tot op de Hoge Samber te komen. Prachtige omgevingen met elk zijn bezienswaardigheden. Enkel de plantengroei speelde ons erg parten tussen sluis 17 én 18. Net een aquarium maar den wel met de planten rond de schroef. Zelfs de schroefkoker was geen uitkomst. We hebben de boot dan maar vanaf de wal een 700m verder door de planten getrokken. Best een aardig zicht. Wandelaars met honden, fietsers en wij daartussen met de touwen. De sluismeester was erg hulpvaardig want hij wist dat het maar over een korte afstand zo erg was.Op verdere stukken hebben we nog wel eens de schroefkoker open gehad maar dat valt wel eens meer voor.Wij liggen met de Doerak 90cm diep en dat was nergens geen probleem. Het grootste probleem was echter in  Ath zelf net voor debeweegbare brug. Daar was een samentroeping van allerlei afval, waterplanten, kroos e.d. Ook daar was doortrekken met de touwen de enige oplossing. Volgens de sluiswachter is het erg seizoen en weergebonden. Voor de rest een erg mooi stukje vaarwater. Ook een goede voorbereiding voor de tocht van vorige zomer naar Parijs. Dan kom je in veel gelijkbare vaarwateren terecht.

groeten

Patrick
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Laatste 5 Shouts:
Ma 05, April, 2010: 08:50
Zeilbootje te koop. Leul om mee te leren zeilen.
Do 18, Juni, 2009: 16:07
te goed weer ,het is hier rustig ...
Vr 29, Mei, 2009: 07:29
Iedereen een prettig pinksterweekend gewenst !
Do 28, Mei, 2009: 15:30
goedemiddag allemaal,
ook ik wil me graag even voorstellem.Mijn naam is Inge en mijn man Ernst en ik hebben een klein bootje gekocht.
We gingen verhuizen naar een huis aan het water en al snel werd de verleiding te groot.We hebben een oud beekmanbootje.We kunnen er zowaar ook in slapen.We wonen di
Vr 27, Februari, 2009: 14:17
bij vragen mail of pb aan moderators aub
Laatste topics
door Clemens
[Ma 14, Mei, 2012: 15:24]

door Georges
[Di 08, Mei, 2012: 20:20]

[Di 24, April, 2012: 19:01]

door Oeps
[Ma 16, April, 2012: 19:18]

door Stephan
[Do 12, April, 2012: 18:07]