Vaarplezier
Za 28, Januari, 2012: 04:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Indien u graag wil registreren stuur ons even een mailtje :
forum(at)vaarplezier.be

Startpagina Help Inloggen Registreren   **
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 201
Laatste: Stephan
Statistieken
Totaal aantal berichten: 3614
Totaal aantal topics: 501
Vandaag Online: 2
Ooit Online: 32
(Za 11, December, 2010: 17:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 2
Totaal: 2
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Za 28, Januari, 2012: 04:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Pagina's: [1] 2 3 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 8 € per m2 !!  (gelezen 5089 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
sailor wim
Zeer actief lid

Geslacht: Man

« Gepost op: Di 13, Januari, 2009: 16:50 »

Hoi ,
Weg rode diesel voor de pleziervaart.  Boos
Hallo vuilwatertank voor de pleziervaart.
En nu waarschijnlijk 8 € per m2 om in het water teliggen.
Voor Belgie een 2de marifoon.
http://www.nu.nl/algemeen/1898722/heffing-op-plezierboot-voor-recreatiefonds.html
Het varen blijft leuk , maar gekker moet het niet worden.  Boos
Wim.

"Geld is nooit weg, het is hooguit ergens anders"
Ben 1948
Actieve Leden
*

« Antwoord #1 Gepost op: Di 13, Januari, 2009: 22:35 »

het moet niet gekker worden ?
het is al te gek.
de boot is 11 x 3.7 is 40 m2 dus € 320 per jaar voor drie weken vakantie als het mooi weer is dan nog 13 weekenden is 47 dagen per jaar.
de wegen belasting voor mijn autotje is  € 184  per jaar daar rij ik 20.000 km mee en wel dagelijks  .
hoe wil iemand mij uit leggen dat dit een redelijk bedrag is?
de beroeps vaart ,veel meer vaar uren , :-\veel meer schade door zuiging en golfslag , geen vaar belasting geen vuilwater tank.
ik word er gewoon niet goed van , hebben wij zelf nog wat te zeggen of worden wij tegen woordig geleefd.
vgr Ben
Casual
Actieve Leden
*

Vind de rust in jezelf (en op het water)

« Antwoord #2 Gepost op: Di 13, Januari, 2009: 23:48 »

Je hebt alles gezegd wat er te zeggen is over dit onderwerp.

Groeten,
Peter
Henk
beroep: Bourgondier
Moderator-Beheer
Zeer actief lid

« Antwoord #3 Gepost op: Wo 14, Januari, 2009: 00:18 »

Hoe is het gesteld in Frankrijk ?. En wat betalen de "Ollanders" daar?

Hoe is het gesteld in België ?. En wat betalen de "Ollanders" daar?

Geniet,maar vaar voorzichtig.......
http://www.bluebayou.nl
flippie
Actieve Leden
*

« Antwoord #4 Gepost op: Wo 14, Januari, 2009: 07:52 »

Men, de regering in den Haag, is er eindelijk achter dat de uitgeknepen citroen(de automobilist) geen sap meer geeft.
Dus moet er verandering van beleid komen.
En dan komt de pleziervaarder met het imago van "veel geld en meestel nog zwart ook" heel duidelijk in beeld.
Of het allemaal waar is, dat beeld en de paniek die er nu op sommige sites heerst terecht is weet ik niet.
Maar één ding is zeker, luxe kost geld en er is niemand die bij welke boot bezitter dan ook een pistool op de borst heeft gezet met de tekst: "Zo en nu ga jij een boot kopen!"
Dat hebben we allemaal uit eigen vrije wil gedaan, toch?
Nog even terug in de historie, bij het aantreden van deze regering , had men het over het verminderen van de regelzucht en dat men het beeld van een betrouwbare overheid wilde herstellen.
Nou in mijn optiek niet erg gelukt!
Om te beginnen praat me nog over plannen, heb ik begrepen, dus er kan nog veel veranderen.
Ik herinner mij een zelfde situatie van een paar jaar geleden.
Toen is het afgeblazen, vanwege het te verwachtte achterblijven van inkomsten.
De watersporters kunnen natuurlijk en-masse in opstand komen en hun boten op de kant laten staan, dan hoef je niet te betalen.
Protestbrieven sturen naar verkeer en waterstaat.
    Plesmanweg 1-6
    2597 JG Den Haag
    Postbus 20901
    2500 EX Den Haag
    Telefoon: 070 351 61 71
    Fax: 070 351 78 95
En waar zijn belangenverenigingen als KNWV en ANWB...........die zullen zich wel verschuilen achter de drogreden van: "Registratie vermindert de kans op diefstal"
Net als de invoering van kenteken deel III bij de motoren en autos, dat was ook om de criminaliteit in te dammen.
Nou niets is minder waar, het is juist erger geworden.

Philip.
Henk
beroep: Bourgondier
Moderator-Beheer
Zeer actief lid

« Antwoord #5 Gepost op: Wo 14, Januari, 2009: 10:58 »

Daar heb je helemaal gelijk in Philip, niemand is verplicht om een boot te kopen. Maar men hoort niemand over dat achterlijke gedoe van betalen in sluizen en bij bruggen. Ik ben eens 3 weken door Utrecht, Noord- en Zuid-Holland gevaren en was aan brug- en sluisgeld meer kwijt dan de 30 euro die ik in Vlaanderen voor een vaarvignet voor 3 maanden moet betalen.
Ik vind dat op het water hetzelfde moet gelden als op de weg, vaarbewijs enz.
En hoe moet dat met al die Belgen die bij ons op de Oosterschelde een eigen vereniging hebben?Verbaasd
Men kan hier nog uren en dagen over door gaan, maar de regering is met mederheid gekozen en die maakt het uit. Dus dat debiele gedoe over Balkellende enz. haalt totaal niets uit, want komt er een andere regering, die gaat met dat voorstel gewoon door... Het maakt niet uit wie er aan de macht is. Daarom ga ik ook nooit stemmen. Je moet al van criminele afkomst zijn om in de politiek te gaan.
Maar ja, als het doorgaat is het natuurlijk jammer voor mensen die met zwart geld een flinke boot gekocht hebben Knipoog

Geniet,maar vaar voorzichtig.......
http://www.bluebayou.nl
quichot
Zeer actief lid

« Antwoord #6 Gepost op: Wo 14, Januari, 2009: 14:40 »

Henk, Nederland is een alleszins integer democratisch bestuurd land waar iedereen dezelfde onaantastbare grondrechten heeft, waar iedereen toegang heeft tot nutsvoorzieningen, onderwijs en gezondheidszorg. Het kan natuurlijk altijd beter, maar dat politici een stel criminelen zijn bestrijd ik te enen male. Als je ergens op de wereld als burger goed af bent dan is het wel in Nederland. Je kunt het niet altijd iedereen naar de zin maken, maar je mag hier wel meebeslissen door te stemmen. Je kunt dat uit protest natuurlijk niet doen, maar dan zet je jezelf wel buitenspel.

Ik heb in Nederland vaker gepleit voor het Belgische systeem van vaarvignetten, als het dan toch persé moest. Simpel te controleren, simpel uit te voeren, en eerlijk verdeeld over de verschillende groottecategoriën. Die idiote m2-prijs van 8 euro slaat natuurlijk nergens op. Gaat een brug voor een klein bootje goedkoper omhoog dan voor een groter schip?

Niet ieder groot schip is een zwartbetaald patserjacht. Zelf vaar ik met een voormalig vrachtscheepje, van de sloop gered en met klein budget opgeknapt en onderhouden. Dingen zijn niet altijd zoals ze lijken...

Wie drijft, die blijft.
groens
Actieve Leden
*

« Antwoord #7 Gepost op: Wo 14, Januari, 2009: 14:58 »

Het Watersportverbond reageert, zie http://www.watersportverbond.nl/frameset_mailing.asp?nw_id=2494&cat_ID=1&main_cat_ID=1
groens
Actieve Leden
*

« Antwoord #8 Gepost op: Wo 14, Januari, 2009: 15:30 »

En de tekst zoals op wwww.waterkampioen.nl, waarin een reactie van de ANWB, zie http://www.waterkampioen.nl/published/wkm/content/pages/wk_homepage/wkhomepage2009/090113-watersport-bijdrage.nl.html
Georges
Administrator
Zeer actief lid

Wordt wat je wil,maar vergeet niet mens te blijven

« Antwoord #9 Gepost op: Wo 14, Januari, 2009: 20:08 »

Voor ons wordt dat :
227 euro vaarbelasting
85 euro toeristenbelasting

allee een 300 euro per jaar ,dat is Zeeland nog wel waard ,maar ik had ze liever gaan opeten in een leuk restaurantje met vrienden ,dus een paar keer minder uitgeven in de horeca en het is betaald ...alleen de staat wint.
Zolang ze me maar geen stickers gaan laten plakken ,we hebben onze registratie er al op staan en dat is genoeg.

We kunnen de wind niet veranderen...maar wel onze koers verleggen.

Georges Locatie: Antwerpen, Boot:Dartsailer-30, Vaargebied:Delta-B-E-F kust
Oeps
Moderator
Zeer actief lid

« Antwoord #10 Gepost op: Wo 14, Januari, 2009: 20:46 »

Ik denk Georges dat we die toeristenbelasting reeds betalen, zelfs elke keer opnieuw als we een andere haven aandoen. Is me niets teveel want de meeste Nederlandse havens zijn een stuk beter uitgerust dan de Belgische.
Maar zoals ik het begrijp willen ze enkel de Nederlandse boten laten betalen.
Dus wanneer/waar gaan we eten?
Indien ze ons stickers willen laten plakken moeten ze er geld bijgeven als varend reclamebord Grijns Grijns
grts
Luc

Woonplaats : Merelbeke   -   boot : Bayliner 2858   -   Ligplaats : Colijnsplaat / Zeeland
flippie
Actieve Leden
*

« Antwoord #11 Gepost op: Wo 14, Januari, 2009: 20:58 »

Ik ben eens 3 weken door Utrecht, Noord- en Zuid-Holland gevaren en was aan brug- en sluisgeld meer kwijt dan de 30 euro die ik in Vlaanderen voor een vaarvignet voor 3 maanden moet betalen.
Ik herken dat Henk.
Het is mijn vaargebied.
Ik vind dat op het water hetzelfde moet gelden als op de weg, vaarbewijs enz.
Ja maar is dat dan dé oplossing?
Ik denk het niet, zolang men in den Haag denkt deze bevolkingsgroep lekker uit te kunnen knijpen.
Men kan hier nog uren en dagen over door gaan, maar de regering is met mederheid gekozen en die maakt het uit. Dus dat debiele gedoe over Balkellende enz. haalt totaal niets uit, want komt er een andere regering, die gaat met dat voorstel gewoon door...
Ik weet het niet Henk, op de website http://www.petities.nl kun je een petitie starten.
En ikgeloof als je 40.000 medestanders hebt, er een "burger initiatief" gemaakt moet worden waarbij de problematiek  in het parlement aan de orde komt.
Wat is nou 40.000 op 800.000 bootbezitters.
Het maakt niet uit wie er aan de macht is. Daarom ga ik ook nooit stemmen. Je moet al van criminele afkomst zijn om in de politiek te gaan.
?? Dat is een zwakte bod, niet verantwoordelijk zijn voor een bepaalde richting en er wel kritiek op hebben, valt me een beetje van je tegen.
Maar ja, als het doorgaat is het natuurlijk jammer voor mensen die met zwart geld een flinke boot gekocht hebben Knipoog
Ja en ik denk dat het daarom gaat.
En dan zijn de mensen met een "eerlijk" verkregen boot gewoon "nevenschade"

Ph.
Georges
Administrator
Zeer actief lid

Wordt wat je wil,maar vergeet niet mens te blijven

« Antwoord #12 Gepost op: Wo 14, Januari, 2009: 23:09 »

Ik denk Georges dat we die toeristenbelasting reeds betalen, zelfs elke keer opnieuw als we een andere haven aandoen. Is me niets teveel want de meeste Nederlandse havens zijn een stuk beter uitgerust dan de Belgische.
Maar zoals ik het begrijp willen ze enkel de Nederlandse boten laten betalen.
Dus wanneer/waar gaan we eten?
Indien ze ons stickers willen laten plakken moeten ze er geld bijgeven als varend reclamebord Grijns Grijns
grts
Luc
Die toeristenbelasting betalen we al jaren.
Maar als je het voorstel leest geldt het voor iedereen ,ook buitenlanders.
Ze zullen daar ook wel weten dat iedere Europese burger zijn boot in een andere lidstaat kan inschrijven,ik heb enkele Nederlandse vrienden die al jaren met een Belgische vlaggebrief varen om verschillende reden ,geen steeds terugkerende aanvragen van papiertjes,geen vhf taks(is nu in nl ook weg) enz ...
Dus die dikke mannen pakken gaat ook niet met een vaartaks...enkel wanneer er verplichte registratie is en uitwisseling van gegevens tussen de landen onderling.

We kunnen de wind niet veranderen...maar wel onze koers verleggen.

Georges Locatie: Antwerpen, Boot:Dartsailer-30, Vaargebied:Delta-B-E-F kust
Casual
Actieve Leden
*

Vind de rust in jezelf (en op het water)

« Antwoord #13 Gepost op: Do 15, Januari, 2009: 08:31 »

Protestbrieven sturen naar verkeer en waterstaat.
    Plesmanweg 1-6
    2597 JG Den Haag
    Postbus 20901
    2500 EX Den Haag
    Telefoon: 070 351 61 71
    Fax: 070 351 78 95

Protest naar Rijkswatrerstaat heeft volgens mij weing zin.
Alle door het Rijk bediende objecten (sluizen en bruggen) zijn gratis
Je moet juist betalen bij gemeentes en provincies.
Het was toch een minister van natuur die de boel weer aangeslingerd heeft?

Groeten,
Peter
flippie
Actieve Leden
*

« Antwoord #14 Gepost op: Do 15, Januari, 2009: 11:06 »

Helemaal juist Peter.
Dit is een beter adres:

Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    Willem Witsenplein 6
    2596 BK Den Haag

Postadres
    Postbus 20401
    2500 EK Den Haag

groet P.
Pagina's: [1] 2 3 4 5   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Laatste 5 Shouts:
Ma 05, April, 2010: 08:50
Zeilbootje te koop. Leul om mee te leren zeilen.
Do 18, Juni, 2009: 16:07
te goed weer ,het is hier rustig ...
Vr 29, Mei, 2009: 07:29
Iedereen een prettig pinksterweekend gewenst !
Do 28, Mei, 2009: 15:30
goedemiddag allemaal,
ook ik wil me graag even voorstellem.Mijn naam is Inge en mijn man Ernst en ik hebben een klein bootje gekocht.
We gingen verhuizen naar een huis aan het water en al snel werd de verleiding te groot.We hebben een oud beekmanbootje.We kunnen er zowaar ook in slapen.We wonen di
Vr 27, Februari, 2009: 14:17
bij vragen mail of pb aan moderators aub
Laatste topics
door Georges
[Gisteren om 09:07 ]

door Bassy
[Do 26, Januari, 2012: 13:47]

door Stephan
[Ma 23, Januari, 2012: 18:52]

door Georges
[Di 10, Januari, 2012: 16:34]

door quichot